تعویض دیسک و صفحه پراید، تیبا، ساینا،کوییک و... در شیراز با تجربه بالا، کیفیت عالی و انجام کار کاملاً حرفه ای! اگر کلاچ خودرو سفت شده یا شتاب کم شده، همین حالا مراکز تخصصی شیراز را ببینید. تشخیص دقیق، قطعات اصلی و تعمیر مطمئن—بدون دردسر و با بالاترین رضایت!


دریافت مشاوره

تعویض دیسک و صفحه کلاچ در شیراز 

اگر شما مالک خودروهای پراید، تیبا، ساینا یا کوییک هستید و متوجه شده ‌اید که کلاچ خودروتان عملکرد سابق را ندارد، این مقاله راهنمای جامع و تخصصی برای شماست. ما در این راهنما:
خدمات فوری و تعمیرگاه‌های معتبر در شیراز را معرفی می‌کنیم.
هزینه و اجرت تعویض دیسک و صفحه کلاچ را به‌روز و به‌صورت جدول ارائه می‌دهیم.
علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ را توضیح می‌دهیم تا بتوانید به موقع اقدام کنید.
و در نهایت فرآیند تخصصی تعویض و نکات نگهداری را برای افزایش طول عمر قطعات بررسی می‌کنیم.

با مطالعه این مقاله، می‌توانید تصمیمی آگاهانه و ایمن برای تعمیر یا تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرویتان در شیراز بگیرید و از تجربه مکانیک‌های معتبر محلی بهره‌مند شوید.

 

خدمات مکانیکی و تعویض دیسک و صفحه در شیراز

اگر قصد دارید دیسک و صفحه کلاچ خودرو پراید، تیبا، ساینا یا کوییک خود را در شیراز تعویض کنید، بهترین گزینه مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر محلی است. این مراکز با تجربه کافی در زمینه تعویض دیسک و صفحه، می‌توانند خدمات تخصصی و با کیفیت ارائه دهند. در ادامه، شماره تماس و آدرس برخی از تعمیرگاه‌های معتبر ارائه شده است تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 

شماره تماس، خدمات تعمیرگاه و آدرس

تعمـیـــرگـاه مکانـیـکی در شیــراز – شـمــاره تمـاس:  09173043801

این تعمیرگاه در مرکز شیراز واقع شده و با بیش از ۳۵ سال تجربه حرفه‌ای در حوزه مکانیکی، یکی از مراکز تخصصی معتبر برای تعویض لوازم یدکی خودرو، سرویس و تعمیر انواع خودروهای پراید، تیبا، ساینا، کوییک، پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷، نیسان، پاترول و… محسوب می‌شود؛این مجموعه در انجام تعمیرات تخصصی از جمله:

  • تعویض دیسک و صفحه کلاچ
  • تعویض تسمه تایم
  • تعویض لنت ترمز
  • تعویض واترپمپ و ترموستات
  • بازدید کامل موتور، گیربکس و متعلقات
  • و...

به دلیل سابقه طولانی، دقت بالا و استفاده از قطعات باکیفیت، کیفیت کار، اطمینان و رضایت مشتریان را تضمین می‌کند.

 

اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ در شیراز (آپدیت آذر ۱۴۰۴)

اگر قصد تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو خود را در شیراز دارید، آگاهی از هزینه دقیق خدمات و قیمت قطعات به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را بگیرید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. تمامی قیمت‌های این بخش بر اساس استعلام واقعی از کارشناسان محلی و تعمیرگاه‌های معتبر شیراز جمع‌آوری شده و شامل خودروهای پرتیراژ مانند پراید، تیبا، ساینا، کوییک، پژو ۴۰۵، پارس، سمند، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و رانا می‌شود.

توجه داشته باشید که هزینه‌ها می‌توانند بسته به برند قطعه، میزان خرابی متعلقات گیربکس، نیاز به تراشکاری یا سرویس‌های جانبی و همچنین اجرت هر تعمیرگاه متفاوت باشند. به همین دلیل، در جدول زیر بازه‌ تقریبی قیمت‌ها ارائه شده و توصیه می‌شود قبل از انجام تعمیرات، هزینه اجرت و قطعات مورد نیاز را از تعمیرگاه انتخابی خود استعلام کنید تا با دیدی روشن و دقیق اقدام به تعویض دیسک و صفحه نمایید.

 

جدول قیمت به‌روز برای خودروها

 

خودرو قیمت دیسک و صفحه اجرت
پراید 3.000.000/5.000.000 1.400.000/1.700.000
پراید وانت 4.000.000/6.500.000 1.400.000/1.800.000
تیبا1/تیبا2 4.000.000/8.000.000 1.800.000/2.200.000
ساینا/کوییک 4.500.000/8.000.000 1.800.000/2.200.000
206 تیپ2 3.000.000/7.000.000 2.300.000/2.700.000
405/پارس/سمند ​​​​​​​3.500.000/8.000.000 ​​​​​​​2.400.000/2.800.000
206/207/رانا ​​​​​​​4.000.000/8.000.000 ​​​​​​​2.800.000/3.200.000

 

 

تفاوت قیمت‌ها به نوع برند قطعه، میزان فرسودگی  دیسک و صفحه و قطعات مرتبط به آن مانند فلایول، کاسه نمد ها، پلوس، سیم کلاچ و...؛ همچنین پیچیدگی کار تعمیرگاه بستگی دارد.
این بازه‌ها به شما کمک می‌کند بر اساس بودجه و نیاز خود برنامه ‌ریزی کنید.

 

 علائم تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ (آیا نیاز به تعویض دارم؟)

تشخیص به‌موقع علائم خرابی دیسک و صفحه، مهم‌ترین عامل جلوگیری از هزینه‌های سنگین‌تر در آینده است. اگر این قطعه دیر تعویض شود، می‌تواند باعث آسیب به فلایویل، بلبرینگ کلاچ، گیربکس و حتی افزایش مصرف سوخت شود. در ادامه با مهم‌ترین نشانه‌هایی که به شما می‌گویند زمان تعویض دیسک و صفحه فرا رسیده آشنا می‌شوید.

1.بوی سوختگی شبیه بوی لنت

  • در ترافیک یا سربالایی، فشار زیاد باعث ایجاد بوی سوختگی می‌شود.

2. لرزش شدید هنگام شروع حرکت و نیم کلاچ

  • صفحه تاب برداشته یا نیم‌سوز شده و درگیری یک دست انجام نمی‌شود و ممکن است فلایویل خراب باشد.

3. سفت شدن بیش از حد پدال کلاچ

  • مشکل در کیت کلاچ، سیم کلاچ و...

4. سبک شدن غیرعادی پدال و افتادم پدال کلاچ 

  • پاره شدن سیم کلاچ و یا خرابی کیت کلاچ

5.سخت جا رفتن دنده‌ها

  • دنده ۱ یا دنده عقب بد جا می‌روند.

6.صدای هنگام گرفتن کلاچ

  • نشانه واضح خرابی بلبرینگ کلاچ.

7.کاهش قدرت خودرو در سربالایی‌ها

  • نیروی موتور کامل منتقل نمی‌شود و خودرو کم‌جان می‌شود.

8. بالا رفتن غیرعادی دور موتور در سرعت پایین

  • دور موتور بالا می‌رود اما سرعت دیر افزایش پیدا می‌کند.

9. صدای هنگام تعویض دنده

  • به دلیل جدا نشدن کامل کلاچ، دنده بد جا میرود و یا گیربکس تقه می‌زند.

10. صدای فنری یا تیک‌تیک از مجموعه کلاچ

  • فنرهای صفحه شل شده یا در حال شکستگی هستند.

11.گیر کردن خودرو در شروع حرکت

  • کلاچ کامل درگیر نمی‌شود و خودرو در دنده یک کند حرکت می‌کند.

12. افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب اولیه

  • موتور برای حرکت دادن خودرو انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

 

چرا تشخیص زودهنگام خرابی دیسک و صفحه کلاچ اهمیت دارد؟

عملکرد صحیح دیسک و صفحه کلاچ روی شتاب، مصرف سوخت، تعویض دنده و سلامت گیربکس تأثیر دارد. نادیده گرفتن خرابی‌ها می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • آسیب به فلایویل : باعث هزینه تعمیر بالا می‌شود.
  • خرابی بلبرینگ کلاچ : نیاز به باز تعویض کامل کیت کلاچ دارد.
  • ساییدگی دنده‌ها : دنده‌ها زودتر فرسوده می‌شوند.
  • افزایش مصرف سوخت : موتور انرژی بیشتری مصرف می‌کند.
  • کاهش شتاب اولیه : خودرو دیرتر شتاب می‌گیرد.
  • لرزش خودرو در شروع حرکت : خرابی صفحه و فلایویل کلاچ باعث لرزش می‌شود.
  • صدای غیرعادی هنگام گرفتن کلاچ : زوزه، تقه یا تیک ‌تیک نشانه خرابی است.
  • خطر گیر کردن در سربالایی : کنترل خودرو سخت می‌شود و در سربالایی ها خیلی کند حرکت میکند.
  • کاهش ایمنی رانندگی : ناتوانی در کنترل خودرو در شرایط ناگهانی.

تشخیص زودهنگام علائم، از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و عمر خودرو و ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهد.

 

راهنمای انتخاب بهترین مرکز تعویض دیسک و صفحه در شیراز

انتخاب یک تعمیرگاه مناسب در شیراز برای تعویض دیسک و صفحه به ویژه برای خودروهایی مثل پراید، تیبا، ساینا یا کوییک و... اهمیت زیادی دارد. اشتباه در انتخاب تعمیرگاه می‌تواند باعث خراب‌ تر شدن قطعات، هزینه اضافی، مشکلاتی بعد از تعویض دیسک و صفحه یا زمان ‌بر شدن تعمیر شود. برای انتخاب درست تعمیرگاه، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • تخصص و تجربه تعمیرکارها: تعمیرگاه باید تجربه کافی در تعویض دیسک صفحه، گیربکس و کلاچ خودروهای سبک داشته باشد. تکنسین آگاه و با تجربه، احتمال خطا را کاهش می‌دهد. 
  • شفافیت در قیمت و قطعات: تعمیرگاه باید قبل از شروع کار، هزینه قطعات و اجرت را به‌ صراحت اعلام کند؛ نه بعد از تعمیر. 
  • استفاده از قطعات با کیفیت و مطابق با استاندارد: قطعات با کیفیت و مناسب خودرو اهمیت زیادی دارد قطعه ارزان اما بی‌کیفیت ممکن است خیلی زود آسیب ببیند. 
  • امکان بازدید و تست اولیه قبل از توافق نهایی: اگر ممکن است، ابتدا تعمیرگاه را ببینید، بپرسید چه قطعه ‌ای استفاده می‌شود، و از آن‌ها بخواهید قبل از تعویض کامل قیمت و شرایط کار را دقیق بگویند. 
  • تضمین خدمات: تعمیرگاهی که خدماتش را تضمین کند، نشانه اعتماد و حرفه ‌ای بودن است، اما کیفیت قطعات، نحوه انجام کار تراشکار و نحوه کارکرد و رانندگی بعد از انجام خدمات مهم هست. 
  • نظرات کاربران و سابقه کار: اگر دوستان یا آشنایی در شیراز از تعمیرگاهی راضی بودند، یا در اینترنت نظرات مثبت آن زیاد است امتیاز خوبی برای آن تعمیرگاه است. 
  • سابقه تعمیرات : مکانیک‌های با سابقه بالای 2۰ سال معمولاً خطای کمتری دارند و تعمیرات با کیفیت ‌تری ارائه می‌کنند.
  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت: قطعات استاندارد و اصلی (OEM یا برندهای معتبر) عمر کلاچ و سایر قطعات را افزایش می‌دهند؛ استفاده از قطعات تقلبی یا ارزان ممکن است باعث خرابی زودهنگام شود و هزینه‌های بعدی را افزایش دهد.
  • تضمین خدمات: تعمیرگاهی که خدمات خود را تضمین کند، نشان‌دهنده اعتماد و حرفه‌ای بودن است.

 

 آدرس و مشخصات چند مرکز معتبر در شیراز

در ادامه تعمیرگاه یا مرکز خدماتی که داری تجربه تعمیرات بالای 35 سال میباشد، با اطلاعات تماس و محل تقریبی برای ‌تان آورده‌ام. پیشنهاد می‌شود پیش از مراجعه، با آن‌ها تماس بگیرید و از قیمت و شرایط قطعه و اجرت مطمئن شوید.

 

نام یا عنوان مرکز / تعمیرگاه

محدوده / آدرس

شماره تماس

تعمیرگاه مکانیکی

میدان ولیعصر

09173043801

 

⚠ تذکر مهم: قبل از سپردن خودرو برای تعویض دیسک و صفحه و دیگر قطعات حتماً با تعمیرگاه تماس بگیرید، بپرسید آیا تجربه با مدل خودروی شما را دارند و قطعه مناسب تهیه می‌کنند. شفافیت در قیمت و قطعه کلید یک تعمیرگاه حرفه ای است.

 

💡 نکته کاربردی: قبل از انتخاب تعمیرگاه، می‌توانید از نظرات کاربران و تجربه دوستان یا آشنایان کمک بگیرید. همچنین تماس گرفتن و پرسیدن جزئیات کار، قیمت و قطعات، به شما کمک می‌کند تصمیم بهتری بگیرید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

 

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟ (اهمیت فنی)

دیسک و صفحه کلاچ، یکی از قطعات حیاتی سیستم انتقال نیرو در خودرو است که قدرت موتور را به گیربکس منتقل می‌کند. عملکرد صحیح این قطعه باعث شتاب مناسب، تعویض نرم دنده‌ها و کاهش استهلاک گیربکس و موتور می‌شود. شناخت اجزاء و نحوه عملکرد آن به شما کمک می‌کند علائم خرابی را سریع‌تر تشخیص دهید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

 

تعریف عملکرد دیسک و صفحه کلاچ و ترمز

صفحه کلاچ :
این همان قطعه‌ای است که بین فلایویل و دیسک کلاچ  قرار می‌گیرد؛ وظیفه آن انتقال نیروی موتور به گیربکس است.سطح آن با لنت اصطکاکی پوشیده شده تا در هنگام درگیر شدن با فلایویل، لغزش کاهش یابد.
به زبان ساده نیرو از موتور به گیربکس از طریق صفحه کلاچ منتقل می‌شود.

دیسک کلاچ:
قطعه‌ای است که با فنرهای خود، صفحه کلاچ را به فلایویل فشار می‌دهد.فشار یکنواخت باعث انتقال نیرو به صورت صحیح و تعویض نرم دنده‌ها می‌شود.
به زبان سادهدیسک کلاچ، صفحه کلاچ را به فلایویل می‌چسباند یا از آن جدا می‌کند.

بلبرینگ کلاچ :
هنگام فشار دادن پدال کلاچ، بلبرینگ بر روی  دیسک کلاچ فشار وارد کرده و صفحه کلاچ را به فلایویل می چسباند و موجب قطع شدن انتقال نیرو از موتور به گیربکس شده(حالت خلاص)
خرابی آن باعث سخت شدن پدال یا ایجاد صدای غیرعادی می‌شود.

کارکرد اصلی: این سه قطعه مثل یک کلید مکانیکی عمل می‌کنند؛ با فشار دادن پدال، جریان نیرو قطع می‌شود و با رها کردن آن، نیروی موتور دوباره به گیربکس منتقل می‌شود.

 

تفاوت‌های دیسک و صفحه در خودروهای مختلف (پراید، تیبا، ساینا، شاهین و …)

دیسک و صفحه پراید (سواری):
دیسک و صفحه پراید سبک و کوچک با سایز تقریبی ۱۸۰ میلی‌متر.
مناسب موتور کم‌حجم و تعویض آن معمولاً راحت و کم‌هزینه است.

توجه: در پراید وانت ۱۵۱ سایز کیت متفاوت است.

دیسک و صفحه پراید برند سکو SECO کره ای ارسال رایگان

دیسک و صفحه پراید برند سکو SECO کره ای ارسال رایگان

قیمت: 4,973,288 تومان

مشاهده محصول
 

پراید وانت ۱۵۱:
به دلیل افزایش توان و قدرت خودرو، از دیسک و صفحه‌های ۲۰۰ میلی‌متری استفاده شده است.

نکته:هنگام تعویض حتماً باید از همین سایز مناسب خودرو استفاده شود.

تیبا صندوقدار و تیبا ۲ (هاچ‌بک):
سایز کیت کلاچ ۲۰۰ میلی‌متری است و ساختار انتقال قدرت با خانواده پراید تقریباً مشابه است.
در برخی مدل‌های اولیه تیبا از کیت پراید استفاده شده است.

در تولید اکثر خودروهای تیبا و تیبا ۲ از نیمه دوم ۱۳۹۶ به بعد، به دلیل افزایش شتاب، قدرت و راندمان خودرو، از کیت کلاچ ۲۱۵ میلی‌متری استفاده شده است.

دیسک و صفحه تیبا برند سکو SECO کره ای 215 میل ارسال رایگان

دیسک و صفحه تیبا برند سکو SECO کره ای 215 میل ارسال رایگان

قیمت: 7,541,280 تومان

مشاهده محصول

ساینا و کوییک:
در مدل‌های اولیه کیت کلاچ ۲۱۵ میلی‌متری بوده است.در برخی مدل‌های بالاتر، به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی، از کیت ترکیبی استفاده شده است (دیسک کلاچ ۲۱۵ میلی‌متری و صفحه کلاچ ۲۰۰ میلی‌متری).

توجه داشته باشید که در اکثر تولیدات تیبا، ساینا، کوییک، سهند و اطلس ممکن است لرزش و سفتی کلاچ مشاهده شود، در خودروهای دارای دیسک و صفحه ترکیبی ، هنگام تعویض کیت کلاچ، توصیه می‌شود فلایویل تراشکاری یا تعویض شود.

استفاده از کیت ۲۱۵ میلی‌متری باعث عملکرد بهتر، شتاب مناسب، نرمی تعویض دنده و دوام طولانی‌تر سیستم کلاچ می‌شود.

 

سهند و اطلس (خودروهای جدید):

عملکرد کلاچ مشابه تیبا و ساینا است؛ کیت‌های مورد استفاده معمولاً ۲۱۵ میلی‌متری یا ترکیبی هستند.

 

شاهین دنده‌ای توربو:
سیستم انتقال قدرت کمی متفاوت است؛ به جای سیم کلاچ، از پمپ کلاچ هیدرولیک استفاده شده و کیت کلاچ آن با دیگر خودروها متفاوت است.

دیسک و صفحه شاهین برند شرکتی سایپا یدک ارسال رایگان

دیسک و صفحه شاهین برند شرکتی سایپا یدک ارسال رایگان

قیمت: 5,250,000 تومان

مشاهده محصول
 

💡 نکته کاربردی:اگر قصد تعویض دیسک و صفحه را دارید، حتماً با توجه به مدل خودرو، قطعه مناسب و استاندارد تهیه کنید تا بعد از تعویض با مشکل لغزش، صدا یا کاهش شتاب مواجه نشوید.

 

نحوه تشخیص دیسک و صفحه تیبا، ساینا و کوییک (200 میلی‌متری یا 215 میلی‌متری)

برای تشخیص سایز دقیق دیسک و صفحه از دو روش استفاده می‌شود:

1. مشاهده نوشته روی گیربکس:
اگر روی گیربکس عبارت ND1 حک شده یا برچسب ND1 چسبانده شده باشد، دیسک و صفحه ۲۰۰ میلی‌متری است.
اگر روی گیربکس ND2 درج شده باشد، دیسک و صفحه ۲۱۵ میلی‌متری است.

2. محل نصب استارت بر روی گیربکس:
در گیربکس‌های ND1 محل نصب استارت روی قسمت بالای گیربکس است → دیسک و صفحه ۲۰۰ میلی‌متری.
در گیربکس‌های ND2 محل نصب استارت روی قسمت پشت گیربکس سمت اتاق خودرو است → دیسک و صفحه ۲۱۵ میلی‌متری.

نکته: هنگام تعویض دیسک و صفحه، حتماً فلایویل را بررسی و در صورت نیاز تراشکاری یا تعویض کنید تا عملکرد کلاچ بهینه باشد.

 

فرآیند تخصصی تعویض دیسک و صفحه و قطعات جانبی

تعویض دیسک و صفحه کلاچ یکی از مراحل حساس تعمیر خودرو است که تخصص و دقت بالای مکانیک را می‌طلبد. انجام صحیح این کار باعث افزایش طول عمر کلاچ، کاهش استهلاک گیربکس و بهبود شتاب و نرمی تعویض دنده‌ها می‌شود.

 

 مراحل تعویض دیسک و صفحه کلاچ

  1. باز کردن قطعات متصل به گیربکس
  2. جدا کردن گیربکس از موتور به‌صورت دقیق و ایمن.
  3. خارج کردن کیت کلاچ قدیمی (دیسک، صفحه و بلبرینگ).
  4. بررسی فلایویل و در صورت نیاز تراشکاری یا تعویض.
  5. تمیزکاری محل نصب و پوسته گیربکس
  6. نصب کیت کلاچ جدید (دیسک، صفحه و بلبرینگ) با تراز و فاصله استاندارد.
  7. بررسی و مونتازقطعاتی مثل:دوشاخه کلاچ اهرم دوشاخه کلاچ کاسه نمد ها بوش ها و...
  8. نصب مجدد گیربکس و اطمینان از درگیری صحیح دیسک و صفحه.
  9. تست نهایی خودرو برای بررسی نرمی پدال، شتاب و عملکرد کلاچ.

 

قطعات جانبی که همزمان با تعویض دیسک باید تعویض شوند

  • فلایویل
  • پدال کلاچ
  • کاسه  نمد ها
  • دوشاخه کلاچ
  • بوش دوشاخه
  •  سیم کلاچ پراید
  • اهرم دوشاخه کلاچ
  • و...

 

نکات تخصصی برای افزایش طول عمر قطعات

  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت برای جلوگیری از خرابی زودرس.
  • رعایت فاصله استاندارد نصب دیسک و صفحه و اطمینان از تراز بودن آن‌ها.
  • تراشکاری یا تعویض فلایویل در خودروهای با کیت ترکیبی یا دیسک بزرگ‌تر.
  • رانندگی صحیح: از فشار زیاد روی پدال، توقف طولانی روی دنده یک و سوار کردن وزن زیاد جلوگیری کنید.
  • بازرسی دوره‌ای: بررسی سیم کلاچ، کاسه نمدها و... در سرویس‌های دوره‌ای.

 

نگهداری و افزایش طول عمر دیسک و صفحه کلاچ

نگهداری صحیح دیسک و صفحه کلاچ می‌تواند طول عمر سیستم کلاچ را افزایش دهد و از هزینه‌های اضافی تعمیرات جلوگیری کند. رعایت چند نکته ساده در رانندگی و سرویس خودرو کافی است تا از خرابی زودرس جلوگیری شود.

 

1.روش‌های رانندگی صحیح برای افزایش عمر دیسک  صفحه

  • عدم فشار مداوم روی پدال کلاچ: از نیم کلاچ طولانی خودداری کنید.
  • تغییر دنده به موقع: دنده‌ها را به آرامی و بدون ضربه تعویض کنید.
  • پرهیز از توقف طولانی با پا روی کلاچ: حتی در ترافیک، پایتان را از روی پدال بردارید.
  • عدم حمل بار اضافه یا وزن زیاد: فشار اضافی روی کلاچ باعث سایش سریع‌تر می‌شود.
  • رانندگی نرم در سربالایی‌ها: کاهش استفاده از نیم کلاچ و فشار مداوم روی پدال.

 

2.سرویس‌های دوره‌ای و بازرسی منظم

  • بررسی سیم کلاچ، کاسه نمدها و...
  • کنترل سفتی یا نرم بودن پدال و عملکرد دیسک و صفحه.
  • اطمینان از عدم نشت روغن یا مایعات به سطح دیسک که باعث لغزش می‌شود.

 

3.جلوگیری از خرابی زودرس

  • استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت هنگام تعویض دیسک و صفحه.
  • رعایت نکات رانندگی صحیح و سرویس دوره‌ای.
  • بررسی فلایویل و تراشکاری در صورت نیاز هنگام تعویض کیت کلاچ.
  • اجتناب از رانندگی خشن، شتاب‌گیری زیاد و نگه داشتن طولانی پدال کلاچ.

💡 نکته کاربردی:
با رعایت این موارد ساده، عمر دیسک و صفحه کلاچ افزایش می‌یابد، تعویض‌ها کمتر می‌شود و خودرو همیشه عملکرد نرم و روانی خواهد داشت.
 

تا حالا کسی به خودش زحمت نداده دیدگاه ثبت کنه