اگر بعد از تعویض دیسک و صفحه همچنان با مشکلاتی مثل لرزش، جا نرفتن دنده یا بوی سوختگی مواجه هستید، دلایل مختلفی می‌تواند در میان باشد. در این مطلب، همه‌ی نکات فنی را بررسی کرده‌ایم. همچنین اگر به‌دنبال دیسک و صفحه اصلی هستید، می‌توانید مستقیماً از همین صفحه خرید کنید.


دریافت مشاوره

چرا تعویض دیسک و صفحه ممکن است به جای بهبود، دردسرساز شود؟

تعویض دیسک و صفحه کلاچ به‌عنوان یکی از اقدامات کلیدی در فرآیند نگهداری خودرو شناخته می‌شود؛ اقدامی که انتظار می‌رود عملکرد سیستم انتقال قدرت را بهبود بخشد. با این حال، برخی از رانندگان پس از انجام این تعمیر اساسی، نه‌تنها شاهد بهبود نیستند بلکه با مشکلات جدیدی نیز مواجه می‌شوند. این پدیده می‌تواند ناشی از چند عامل مهم باشد:

 

دلیل اول: استفاده از قطعات غیراصل و نامرغوب

ورود قطعات تقلبی و فاقد استاندارد به بازار باعث شده تا بسیاری از تعمیرات، به جای افزایش کیفیت رانندگی، منجر به بروز اختلالات بیشتر شوند. دیسک و صفحه‌های بی‌کیفیت معمولاً از مواد اولیه ضعیف‌تری ساخته شده‌اند و دوام و عملکرد مناسبی ندارند.

 

دلیل دوم: نصب غیراصولی و نبود دقت فنی

تعویض دیسک و صفحه یک فرآیند کاملاً تخصصی است. در صورتی که این قطعات توسط تعمیرکار غیرمتخصص و بدون ابزار دقیق نصب شوند، احتمال بروز مشکلاتی نظیر لرزش هنگام تعویض دنده، سخت جا رفتن دنده‌ها و کاهش عمر مفید کلاچ بسیار بالا خواهد بود.

 

دلیل سوم: عدم هماهنگی قطعات جدید با سیستم فنی خودرو

در برخی موارد، قطعه‌ی جدید از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی با دیگر اجزای سیستم انتقال قدرت هماهنگ نیست. این ناسازگاری می‌تواند باعث فشار بیش از حد به سایر قطعات، افزایش استهلاک و در نهایت کاهش عملکرد کلی سیستم کلاچ شود.

 

دلیل چهارم: نادیده گرفتن سایر اجزای فرسوده

دیسک و صفحه تنها بخشی از مجموعه کلاچ هستند. در صورتی که قطعاتی مانند دوشاخه کلاچ، فلایویل یا کاسه نمد ها و... نیز دچار فرسودگی باشند و تعویض نشوند، کارکرد قطعات جدید نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند.

 

 

مشکلات رایج پس از تعویض دیسک و صفحه خودرو

تعویض دیسک و صفحه کلاچ یکی از متداول‌ترین تعمیرات فنی خودرو است که با هدف بهبود عملکرد سیستم انتقال نیرو انجام می‌شود. با این حال، در برخی موارد، رانندگان پس از تعویض این قطعات با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند ناشی از نقص در قطعه، خطای نصب یا سایر عوامل فنی باشد. در ادامه، مهم‌ترین مشکلات رایج پس از تعویض دیسک و صفحه بررسی می‌شود:

 

جا نرفتن یا سخت جا رفتن دنده‌ها

یکی از نخستین علائمی که بسیاری از رانندگان پس از تعویض دیسک و صفحه تجربه می‌کنند، دشواری در تعویض دنده است. این مشکل می‌تواند ناشی از تنظیم نبودن سیم کلاچ، هوا گرفتن سیستم پمپ کلاچ (در خودروهای دارای پمپ کلاچ) یا حتی عدم تطابق قطعه جدید با سیستم گیربکس باشد.

لرزش یا صدای غیرعادی هنگام کلاچ‌گیری

اگر هنگام فشردن پدال کلاچ یا حرکت اولیه، لرزش یا صدایی مشابه ساییدگی فلز احساس شود، احتمالاً نصب دیسک و صفحه به‌درستی انجام نشده یا یکی از قطعات جانبی مانند بلبرینگ کلاچ، دوشاخه کلاچ یا سیم کلاچ دارای نقص است؛ و تاب داشتن فلایویل 

 

بوی سوختگی یا داغ شدن بیش از حد

در صورتی که پس از تعویض، هنگام رانندگی به‌ویژه در ترافیک یا سربالایی، بوی سوختگی حس شود، ممکن است کلاچ به‌صورت ناقص درگیر شود. این مشکل اغلب به‌دلیل کلاچ‌گیری ناقص، فشار ناکافی صفحه‌فشار یا رگلاژ اشتباه سیم کلاچ است؛ همچنین نامرغوب بودن جنس صفحه کلاچ و نوع رانندگی نیز بر عامل تاثیر گذار است.

 

صدای تق‌تق یا کوبش هنگام حرکت اولیه

این صداها معمولاً از عدم تراز بودن دیسک یا نصب نادرست آن روی فلایویل ناشی می‌شود. در برخی موارد نیز ممکن است پایه‌های گیربکس یا دسته‌موتور معیوب باشند و با تعویض کلاچ، ایراد آن‌ها نمایان شود.

 

درگیری ناقص کلاچ یا لغزش

اگر خودرو پس از تعویض دیسک و صفحه در سربالایی قدرت کافی برای حرکت نداشته باشد یا دور موتور بالا رود بدون اینکه سرعت افزایش یابد، احتمال لغزش کلاچ وجود دارد. این مشکل در اغلب موارد ناشی از استفاده از صفحه‌کلاچ بی‌کیفیت یا نصب نادرست است.

 

 

علل پنهان مشکلات پس از تعویض دیسک و صفحه

بسیاری از رانندگان انتظار دارند با تعویض دیسک و صفحه، عملکرد خودرو به وضعیت ایده‌آل بازگردد. با این حال، در مواردی مشاهده می‌شود که پس از انجام این تعمیر اساسی، مشکلات جدیدی پدیدار می‌شود یا حتی ایرادات پیشین برطرف نمی‌شوند. برای درک بهتر چرایی این اتفاق، باید به پشت‌صحنه فنی فرآیند تعویض نگاه دقیق‌تری داشت.

 

قطعه جدید ≠ عملکرد بهتر: صرفاً نو بودن یک قطعه دلیلی بر عملکرد بهتر نیست. اگر دیسک و صفحه خریداری‌شده از برند معتبر نباشد یا مشخصات آن با مدل خودرو مطابقت کامل نداشته باشد، سیستم انتقال قدرت نمی‌تواند به درستی با آن هماهنگ شود. نتیجه؟ احساس لرزش، لغزش یا عدم درگیری کامل کلاچ.

 

خطای انسانی در فرآیند اجرا: حتی بهترین قطعه هم اگر به‌درستی نصب نشود، بازدهی مطلوبی نخواهد داشت. سفت کردن بیش از حد یا ناکافی پیچ‌ها، عدم هم‌راستایی صفحه‌کلاچ با فلایویل، یا غفلت از تمیزکاری سطوح اصطکاکی، بررسی نکردن دیگر اجزا سیستم کلاچ  جزو اشتباهات رایجی است که تأثیر آن‌ها بلافاصله پس از تعویض مشخص می‌شود.

 

نادیده گرفتن یکپارچگی سیستم کلاچ: دیسک و صفحه بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر هستند. اگر سایر اجزای این سیستم  مانند سیم کلاچ، بلبرینگ کلاچ دوشاخه کلاچ، کاسه نمد ها، فلایویل و...  در وضعیت مطلوبی نباشند، نصب قطعه جدید نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است فرسودگی سایر بخش‌ها را تسریع کند.

 

تفاوت در فرآیند ساخت قطعات: برخی از دیسک و صفحه‌ها از لحاظ طراحی ظاهری مشابه هستند، اما جزئیات دقیق‌تر مانند ترکیب آلیاژ، ضخامت فنرها یا سطح اصطکاکی آن‌ها متفاوت است. این تفاوت‌ها ممکن است باعث عدم تطابق عملکرد کلاچ با مشخصات گیربکس یا موتور خودرو شود، به‌ویژه در خودروهای تولیدی جدید که دارای تنوع بالایی هستند

 

 

چگونه از بروز مشکلات پس از تعویض دیسک و صفحه پیشگیری کنیم؟

تعویض دیسک و صفحه کلاچ یکی از اقدامات ضروری در سرویس دوره‌ای خودروست، اما اگر این کار بدون توجه به برخی اصول کلیدی انجام شود، می‌تواند منشأ دردسرهای جدید باشد. خوشبختانه با رعایت چند نکته‌ی کاربردی و فنی می‌توان احتمال بروز ایرادات بعد از تعویض را به حداقل رساند. در ادامه مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از این مشکلات بررسی می‌شود:

 

انتخاب قطعات اصل و متناسب با خودرو

نخستین گام، انتخاب دیسک و صفحه‌ای است که نه‌تنها اصل و از برندهای معتبر بازار باشد، بلکه دقیقاً مطابق با مشخصات فنی خودرو انتخاب شود. استفاده از قطعات مشابه یا غیراستاندارد، حتی اگر در ظاهر سازگار به‌نظر برسند، می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم کلاچ شود.

 

مراجعه به تعمیرکار حرفه‌ای و خوش‌سابقه

نصب صحیح دیسک و صفحه به مهارت فنی بالا و دقت عملیاتی نیاز دارد. انتخاب تعمیرگاه‌های تخصصی یا مکانیک‌های مجرب، نه‌تنها کیفیت نصب را تضمین می‌کند، بلکه از بروز خطاهایی مانند شل بودن پیچ‌ها، بررسی دیگر قطعات یا رگلاژ نامناسب جلوگیری می‌نماید.

 

بررسی و در صورت لزوم، تعویض قطعات جانبی

زمان نصب یا پیش از تعویض دیسک و صفحه جدید، وضعیت سایر اجزای مرتبط همچون فلایویل، سیم کلاچ، پمپ کلاچ، فلایویل، کاسه نمد ها  و گیربکس باید به‌دقت بررسی شود. اگر این قطعات فرسوده باشند و همچنان روی خودرو باقی بمانند، حتی قطعه نو هم نمی‌تواند عملکرد مطلوب خود را نشان دهد.

 

هواگیری صحیح پمپ کلاچ (در مدل‌های کلاچ هیدرولیکی)

در خودروهایی که از سیستم پمپ کلاچ بهره می‌برند، پس از هرگونه تعمیر، هواگیری دقیق سیستم اهمیت بالایی دارد. وجود هوا در مدار، عملکرد کلاچ را مختل کرده و حس بی‌اثری یا لغزش در پدال ایجاد می‌کند.

 

رانندگی با احتیاط در روزهای ابتدایی

پس از تعویض دیسک و صفحه، بهتر است تا مدتی از رانندگی پرفشار (مانند سربالایی شدید، بکسل کردن یا حرکت در ترافیک سنگین) پرهیز شود. این دوره‌ی اصطلاحاً «آب‌بندی اولیه» به قطعه جدید اجازه می‌دهد به‌درستی جا بیفتد و با سایر بخش‌های سیستم هماهنگ شود.

 

 

خرید دیسک و صفحه اصل از یدک تک؛ کیفیتی که اعتماد می‌سازد

اگر قصد دارید دیسک و صفحه خودروی‌تان را تعویض کنید، مهم‌ترین نکته‌ای که نباید نادیده بگیرید، انتخاب قطعه اصل و استاندارد است. استفاده از برندهای تقلبی یا بی‌کیفیت نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث آسیب به گیربکس و سایر اجزای خودرو شود. انتخاب قطعه اصل و استاندارد از یک فروشگاه معتبر لوازم یدکی خودرو  اولین قدم در پیشگیری از آسیب‌های بعدی است.در فروشگاه اینترنتی یدک تِک، می‌توانید انواع دیسک و صفحه اصلی را برای خودروهای مختلف، از برندهای معتبر داخلی و خارجی با ضمانت اصالت کالا و قیمت واقعی بازار تهیه کنید. تمامی محصولات یدک تِک مستقیماً از واردکنندگان یا تأمین‌کنندگان رسمی تهیه شده‌اند و قبل از ارسال، کنترل کیفیت می‌شوند.

 

چرا خرید از یدک تک را پیشنهاد می‌کنیم؟

  • ارائه فقط محصولات اصل، شرکتی و مطمئن
  • مشاوره تخصصی قبل از خرید بر اساس مدل خودرو
  • ارسال سریع به سراسر کشور
  • امکان ثبت سفارش آنلاین و پرداخت امن
  • پشتیبانی پس از فروش برای راهنمایی در نصب و استفاده

اگر می‌خواهید از مشکلاتی که در این مقاله گفتیم جلوگیری کنید و خیال‌تان بابت کیفیت راحت باشد، دیسک و صفحه خود را از یدک تِک تهیه کنید. در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای از دیسک و صفحه‌های اصل و تاییدشده توسط یدک تِک را مشاهده کنید.

 

 

بررسی و تعویض چه قطعاتی هنگام تعویض دیسک و صفحه ضروری است؟

تعویض دیسک و صفحه کلاچ تنها بخشی از فرآیند به‌روزرسانی سیستم انتقال قدرت در خودرو است. اگرچه دیسک و صفحه نقش اصلی را ایفا می‌کنند، اما سلامت و کارایی این سیستم وابسته به عملکرد صحیح مجموعه‌ای از قطعات جانبی و مرتبط است. بی‌توجهی به این اجزا می‌تواند باعث کاهش عمر قطعه جدید یا حتی بروز مشکلاتی فوری پس از تعویض شود. در ادامه مهم‌ترین اجزایی که باید همزمان با تعویض دیسک و صفحه بررسی یا در صورت نیاز تعویض شوند، معرفی می‌گردند:

 

بلبرینگ کلاچ (Release Bearing)

این قطعه وظیفه انتقال نیروی پدال کلاچ به دیافراگم صفحه‌کلاچ را دارد. بلبرینگ‌های فرسوده یا خشک شده می‌توانند تولید صدا، گیر کردن کلاچ یا حتی شکستگی مکانیکی ایجاد کنند. توصیه می‌شود همیشه هم‌زمان با دیسک و صفحه تعویض گردد. 
توجه: در اکثر کیت کلاچ های موجود بلبرینگ کلاچ نیز وجود دارد.

 

فلایویل (Flywheel)

سطح فلایویل محل تماس مستقیم با دیسک  و صفحه کلاچ است. اگر این سطح دچار تاب‌برداشتن، ساییدگی یا ترک‌خوردگی شده باشد، عملکرد صفحه‌کلاچ مختل خواهد شد. در برخی موارد نیاز به تراش فلایویل وجود دارد و در موارد شدیدتر، تعویض آن ضروری است.

 

شفت ورودی گیربکس (Input Shaft)

فرسودگی بوش یا خارهای روی شفت ورودی گیربکس می‌تواند باعث عدم تراز دیسک کلاچ و لرزش‌های ناخواسته شود. بررسی میزان لقی و سلامت شفت از موارد مهم پیش از نصب قطعه جدید است.

 

سیستم پمپ کلاچ (در مدل‌های هیدرولیکی)

قطعاتی مانند پمپ کلاچ بالا و پمپ کلاچ پایین باید از نظر نشتی روغن، افت فشار یا وجود هوا بررسی شوند. هواگیری دقیق این سیستم پس از تعویض الزامی است.

 

دسته‌موتور و دسته‌گیربکس

در برخی مواقع لرزش یا ضربه‌هایی که به دیسک و صفحه نسبت داده می‌شود، در واقع ناشی از خرابی دسته‌موتورها یا نگهدارنده‌های گیربکس است. بررسی و در صورت لزوم تعویض این قطعات، از انتقال ضربه و فشار اضافی به کلاچ جلوگیری می‌کند.

 

فنرهای تعادل (در برخی مدل‌ها)

در برخی خودروها، فنرهای تعادل یا لرزش‌گیر بین دیسک و صفحه و گیربکس قرار دارند. این قطعات در صورت فرسودگی یا شکستگی، موجب ناهماهنگی در انتقال نیرو و در نهایت کاهش عمر دیسک و صفحه جدید خواهند شد.

 

سیم کلاچ

سیم کلاچ از قطعاتی است که تاثیر مستقیمی بر عملکرد کلاچ دارد وو در صورت بررسی نشدن باعث بروز مشکلاتی مثل سفتی پدال کلاچ و... شود

 

دوشاخه کلاچ 

قطعه ای حیاتی که رابط بین سیم کلاچ و بلبرینگ کلاچ بوده و باعث حرکت و ایجاد فشار بر روی دیسک صفحه شده، در صورت هرگونه عیب و کاستی در این قطعه موجود ایجاد اختلال در سیستم انتقال قدرت و کلاچ میشود 

 

 

چه زمانی باید دیسک و صفحه کلاچ را تعویض کنیم؟

دیسک و صفحه کلاچ از جمله قطعات مصرفی در خودرو هستند که در اثر استفاده مداوم، به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند. از آنجایی که عملکرد صحیح این مجموعه نقش حیاتی در انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها دارد، تعویض به‌موقع آن برای حفظ ایمنی، روانی حرکت و سلامت گیربکس ضروری است. اما پرسش اصلی اینجاست که چه نشانه‌هایی هشدار می‌دهند زمان تعویض فرا رسیده است؟

 

لغزش کلاچ، لرزش کلاچ: اگر هنگام شتاب‌گیری، دور موتور افزایش می‌یابد اما سرعت خودرو تغییر محسوسی نمی‌کند، این نشانه‌ای از لغزش کلاچ است. در چنین حالتی، اصطکاک بین دیسک و فلایویل کاهش یافته و نیاز به تعویض قطعه وجود دارد. و همچین در زمان نیم کلاچ ایجاد لرزش در خودرو نیز از نشانه هیا لغزش کلاچ است

 

سفت یا نرم شدن غیرعادی پدال کلاچ:  تغییر محسوس در وضعیت پدال — چه به صورت سفت شدن شدید و چه شُل شدن غیرمعمول — می‌تواند نشانه‌ی خرابی دیسک و صفحه یا بلبرینگ کلاچ باشد. این تغییر معمولاً همراه با صدا یا گیر کردن پدال رخ می‌دهد.

 

جا نرفتن یا سخت جا رفتن دنده‌ها: وقتی دنده‌ها به‌ویژه در وضعیت ایست کامل به سختی جا می‌روند ( دنده یک و عقب)، یا هنگام تعویض صداهای غیرعادی تولید می‌شود، ممکن است کلاچ به‌طور کامل درگیر یا خلاص نشود که اغلب به علت فرسودگی دیسک و صفحه اتفاق می‌افتد.

 

صداهای غیرطبیعی هنگام کلاچ‌گیری: شنیدن صدای تق‌تق، ساییدگی یا لرزش در هنگام فشردن پدال کلاچ، به‌ویژه در دنده‌های پایین، می‌تواند نشان‌دهنده آسیب‌دیدگی در سیستم کلاچ و نیاز فوری به بررسی و احتمالاً تعویض قطعات باشد.

 

پیمایش بالا یا سابقه رانندگی پرفشار: در خودروهایی که مسافت زیادی طی کرده‌اند (معمولاً بیش از ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر بسته به سبک رانندگیف کیفیت دیسک و صفحه و نوع خودرو ) یا در شرایط سخت مانند ترافیک سنگین، بارکشی یا رانندگی کوهستانی استفاده شده‌اند، احتمال فرسایش دیسک و صفحه زودتر افزایش می‌یابد.

 

 

دیسک و صفحه خودرو چیست و چه وظیفه‌ای در سیستم فنی دارد؟

در میان اجزای کلیدی خودرو، سیستم کلاچ یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ها برای انتقال مؤثر نیرو از موتور به چرخ‌ها محسوب می‌شود. دیسک و صفحه کلاچ، قلب تپنده این سیستم هستند؛ قطعاتی که اگرچه اغلب در پشت صحنه فعالیت می‌کنند، اما نقش تعیین‌کننده‌ای در عملکرد نرم و روان خودرو دارند.

 

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

سیستم کلاچ شامل مجموعه‌ای از قطعات است که مهم‌ترین آن‌ها «دیسک»، «صفحه‌کلاچ» و «بلبرینگ کلاچ» هستند. به‌طور خلاصه:

صفحه‌کلاچ : قطعه‌ای اصطکاکی است که بین فلایویل موتور و صفحه کلاچ قرار می‌گیرد. این قطعه مسئول انتقال گشتاور از موتور به گیربکس است.

دیسک‌کلاچ قطعه ای که با فشردن پدال کلاچ باعث ایجاد فشار یکنواخت بر روی صفحه کلاچ شده تا عمل تعویض دنده صورت گیرد؛  سطح آن به‌مرور زمان دچار ساییدگی در قسمت فنرها( پنجه های دیسک) می‌شود.

 

نقش دیسک و صفحه در خودرو چیست؟

وظیفه اصلی دیسک و صفحه، قطع و وصل کردن جریان نیرو بین موتور و گیربکس است. زمانی که پدال کلاچ فشرده می‌شود، ارتباط بین موتور و چرخ‌ها موقتاً قطع می‌گردد تا راننده بتواند دنده را تعویض کند. وقتی پدال رها می‌شود، این ارتباط دوباره برقرار شده و نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
به بیان ساده، دیسک و صفحه امکان می‌دهند:

  • خودرو بدون خاموش شدن متوقف شود.
  • دنده‌ها به‌راحتی و بدون آسیب جا بروند.
  • حرکت اولیه خودرو نرم و بدون تکان انجام شود.
  • موتور بتواند در دور بالا کار کند، بدون اینکه مستقیماً فشار به چرخ‌ها وارد شود.

 

چه زمانی اهمیت آن بیشتر نمایان می‌شود؟

نقش دیسک و صفحه در موقعیت‌هایی مانند حرکت در سربالایی، ترافیک سنگین، شروع حرکت با بار زیاد یا تعویض سریع دنده‌ها، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. هرگونه ضعف در عملکرد این مجموعه می‌تواند منجر به لرزش، کاهش قدرت، لغزش یا حتی از کار افتادن خودرو شود.

 

 

جمع‌بندی: آنچه باید درباره تعویض دیسک و صفحه خودرو بدانید

تعویض دیسک و صفحه کلاچ، اگرچه اقدامی رایج در تعمیر و نگهداری خودروست، اما در صورت بی‌توجهی به جزئیات فنی، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدیدی مانند سخت جا رفتن دنده، لرزش، صدای غیرعادی یا لغزش کلاچ شود. علت اصلی این مشکلات را باید در چهار حوزه جست‌وجو کرد: استفاده از قطعات غیراستاندارد، نصب نادرست، نادیده گرفتن اجزای فرسوده‌ی دیگر و عدم هماهنگی قطعه با سیستم فنی خودرو.

برای پیشگیری از این اختلالات، انتخاب قطعات اصلی، مراجعه به تعمیرکار مجرب، بررسی کامل اجزای مرتبط (مانند فلایویل، بلبرینگ کلاچ، سیم کلاچ، پمپ کلاچ، دوشاخه کلاچ و شفت گیربکس) و رعایت اصول نصب و هواگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین آگاهی از نشانه‌های فرسودگی دیسک و صفحه — مانند بوی سوختگی، سفتی پدال، یا لغزش هنگام شتاب‌گیری  به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب برای تعویض اقدام کنید.

در نهایت، دیسک و صفحه قلب سیستم کلاچ هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در نرمی رانندگی، سلامت گیربکس و امنیت خودرو دارند. توجه به کیفیت قطعات و تخصص تعمیرکار، بهترین سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از هزینه‌های تکراری و افزایش عمر مفید خودرو است.
 


شاید این سوال‌ها برای تو هم پیش بیاد

این مشکل می‌تواند به دلیل نصب نادرست، رگلاژ اشتباه پدال کلاچ، هوا گرفتن سیستم پمپ کلاچ  یا استفاده از قطعه غیراستاندارد باشد. حتماً سیستم کلاچ و گیربکس مجدداً بررسی شود.

در خودروهایی با کلاچ هیدرولیکی، بله. عدم هواگیری صحیح می‌تواند باعث عملکرد ناقص پدال، گیر کردن دنده‌ها و حتی لغزش کلاچ شود.

معمولاً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر رانندگی ملایم (بدون فشار زیاد یا بار سنگین) برای آب‌بندی اولیه و هماهنگی کامل قطعه جدید با سیستم نیاز است.

بله. بلبرینگ کلاچ جزو قطعات مصرفی است و بهتر است همیشه همراه با دیسک و صفحه نو، تعویض شود تا از بروز صدای اضافی یا آسیب‌های بعدی جلوگیری گردد. در نظر داشته باشید در اکثر کیت کلاچ های خودرو بلبرینگ کلاچ موجود است.

قطعات اصلی دارای بسته‌بندی شرکتی، شماره سریال معتبر هستند. خرید از فروشگاه‌های معتبر و تخصصی، بهترین راه اطمینان از اصالت قطعه است.

تا حالا کسی به خودش زحمت نداده دیدگاه ثبت کنه